انتخاب روتور مناسب برای کاربری روتاری ولو

انتخاب روتور مناسب برای کاربری روتاری ولو

گفته می شود زندگی مانند یک جعبه شکلات است، اما اگر انتخاب شکلات بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد چطور؟ آیا یک تکه شکلات کاراملی سرعت شما را کاهش می دهد؟ آیا یک شیرینی پر از تمشک باعث می شود سریعتر کار کنید؟

برخلاف شکلات ها، باید روتورها را با دقت انتخاب کنید. آنها بر طول عمر شیر های ایرلاک، چرخه های تعمیر و نگهداری و توانایی آن در انتقال موثر مواد فله خشک تأثیر می گذارند.

این راهنما به شما کمک می کند بسته به مواد و کاربرد خود، روتور مناسب را انتخاب کنید.

برای شروع، در اینجا برخی از اصطلاحات روتور آورده شده است:

  • پره ها: پاکیت های روتور که حاوی مواد در هنگام عبور است.
  • تیغه ها: قسمت هایی که از شفت روتور بیرون می آیند. دو تیغه روتور یک پره را تشکیل می دهند.
  • شفت: میله چرخشی که کل روتور را 360 درجه می چرخاند.
  • لبه ها: لبه های بیرونی تیغه های روتور.

به طور کلی: برای انطباق با NFPA
اگر مواد شما همانطور که در دستورالعمل های NFPA ذکر شده است، گرد و غبار قابل احتراق تولید می کند، باید با توجه به چند چیز شروع کنید. برای سازگاری، تیغه های روتور باید 3/8 اینچ ضخامت داشته باشند و نوک آن ها از فولاد ساخته شده باشد. این بدان معنی است که شما می خواهید از هر گزینه ای که با نوک لاستیکی همراه است اجتناب کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که دو یا چند پره روتور همیشه در تماس با محفظه هستند که روتور می چرخد. این روتورها باید دارای 8، 10 یا 12 پره باشند.

هنگامی که روتور مناسب دارید، باید یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که تلرانس روتور با بدنه شما زیر 0.0079 اینچ باقی می ماند - و در حالت ایده آل، روتور را قبل از اینکه تلرانس ها بیش از حد بزرگ شوند، تعویض کنید.

پیکربندی استاندارد
روتور با انتهای باز
صنایع: شیمیایی، غذایی، غذای حیوانات خانگی، دارویی

این بچه محبوب در مدرسه است: طراحی روتور استاندارد با پره های V شکل. این یک انتخاب همه جانبه است زیرا با NFPA سازگار است و نگهداری آن آسان است. برای طیف وسیعی از مواد و کاربردها مناسب است.

بهداشتی یا غذایی
روتور با پاکیت های شعاعی
صنایع: غذا، غذای حیوانات خانگی، دارویی

این روتور مانند پسر عموی روتور با انتهای باز است، اما با یک تفاوت کلیدی: پره ها به جای V شکل، U شکل هستند. U صاف تجمع مواد در پره روتور را به حداقل می رساند، که تمیز کردن را ساده می کند و آن را برای کاربردهای بهداشتی یا غذایی مناسب تر می کند.

روتور لبه دندانه دار پیچی
صنایع: شیمیایی، غذایی

این نام گویای همه چیز است: این روتور دارای یک یا دو لبه دندانه دار است که با پیچ و مهره هایی که با فاصله کمتری تنظیم می شوند محکم شده اند. چرا؟ هنگامی که مواد گرانول یا چسبنده دارید، آن لبه های دندانه دار داخل شیر را می خراشند تا هرگونه تجمعی که روی سطح جمع شده است را از بین ببرد. این به معنای تعمیر و نگهداری کمتر برای شما و به طور کلی جریان روان تر است.

مواد ساینده
روتور با انتهای بسته
صنایع: شیمیایی، ساختمانی، پلاستیک

در این طراحی روتور، یک دیسک متصل به دو طرف پره های روتور از تماس پره ها با صفحات انتهایی جلوگیری می کند. به صورت دقیق ماشینکاری شده است که اگر هر ماده‌ای به بیرون روتور راه بیابد، می‌تواند به راحتی از فضای بین دیسک و صفحات انتهایی خارج شود.

دیسک ها مانند یک سپر برای صفحات انتهایی و یاتاقان های بیرونی هستند و از آنها در برابر آسیب و تجمع مواد محافظت می کنند. اگر مواد شما پوسته یا تراشه بسیار ساینده است، روتور با انتهای بسته را در نظر بگیرید.

روتور قابل تنظیم
صنعت: ساخت و ساز

مواد ساینده متوسط می توانند لبه روتور را زودتر از موعد فرسوده کنند. در این موارد، ما ممکن است یک روتور با لبه های قابل تنظیم را توصیه کنیم. به جای تعویض کل تجهیز، می توانید فاصله های این نوع روتور را تنها با تعویض تیغه ها تجدید کنید. این یک راه سریعتر و مقرون به صرفه تر برای سازگاری شیر دوار شما است. 

مواد فیبری یا پوسته پوسته شدن
روتور با لبه منعطف
صنعت: پلاستیک

مواد فیبری، تکه‌ها و تراشه‌ها بیشتر مستعد گیر کردن در سیستم شما هستند، اما ممکن است ویژگی‌هایی که مواد را تکه تکه کند یا به شکل آن‌ها آسیب برساند، نخواهید. اینجاست که روتورها با لبه های انعطاف پذیر مفید هستند. با عبور مواد، لبه ها می توانند خم شوند تا همه چیز جریان یابد و در عین حال آببند باشد.

روتور با لبه پلی اورتان قابل تنظیم
صنعت: پلاستیک

نسخه دیگری از روتور با لبه منعطف، این روتور برای گلوله های پلاستیکی، قطعات خرد شده و تکه ها مناسب تر است. طراحی قابل تنظیم را با لبه های پلی اورتان انعطاف پذیر ترکیب می کند تا از گیر کردن مواد جلوگیری کند و آب بندی مناسبی را در داخل شیر حفظ کند.

جریان یکنواخت مواد
روتور هلیکال
صنایع: شیمیایی، غذایی، دارویی

همانطور که روتور هلیکال می چرخد، طراحی اریب آن مواد سرسخت را می برد. اگر مواد بین روتور و محفظه گیر کند، تیغه های روتور مانند یک چاقو عمل می کنند و مواد را برش می دهند و به حرکت خود ادامه می دهند. این روتور معمولاً برای انتقال خرده‌های چوب استفاده می‌شود، اما در طراحی با انتهای باز یا بسته برای کاربردهای مختلف موجود است.

روتور با پاکیت های پلکانی
صنایع: ساخت و ساز، غذای حیوانات خانگی، داروسازی، پلاستیک

هنگامی که جریان ثابت یا بدون پالس حیاتی است، این روتور مجموعه ای از پره های افست را برای حفظ جریان مداوم مواد به ارمغان می آورد.

همانطور که مواد در یک روتور معمولی حرکت می کنند، هنگام عبور پره های روتور از ورودی به خروجی، پالس هایی وجود دارد. طراحی پاکیت های پلکانی این پالس ها را برای حرکت ثابت و نرم مواد در سیستم جبران می کند.

اندازه گیری یا دسته های کوچک
روتور اندازه گیری
صنایع: شیمیایی، غذایی، دارویی

این روتورها همه در مورد دقت هستند. اگر دسته های آزمایشی یا مقادیر کمتری از مواد پودری را در جریان بسیار کنترل شده اجرا می کنید، شیارهای کوچک روتور اندازه گیری به حفظ دقت مورد نیاز شما کمک می کند.

روتور با حجم کاهش یافته
صنایع: شیمیایی، ساختمانی، غذایی، غذای حیوانات خانگی، دارویی

در سناریوی اندازه گیری دیگر، گاهی اوقات شما نیاز دارید که فوت مکعب در هر دور (CFR) شیر دوار را کاهش دهید. اگر مواد زیادی در یک سیستم در حال حرکت باشد یا به راحتی از آن عبور کند، می تواند خط پایین دست شیر را مسدود کند. روتور با حجم کاهش یافته کنترل جریان را با کاهش CFR آسان تر می کند.

روتور اندازه گیری هلیکال
صنایع: شیمیایی، غذایی، دارویی

این یک چرخش روی روتور استاندارد اندازه گیری با شیارهای مارپیچ آن ایجاد می کند. هنگامی که برای اندازه‌گیری دسته‌های کوچک به جریان کنترل‌شده نیاز دارید، شیارهای مایل دسته‌های کوچکی از مواد را می‌شکنند که مستعد جمع شدن هستند. این به معنای جریان مداوم تر بدون تجمع مواد است.

هنوز نمی توانید انتخاب کنید؟
همه روتورهای فوق العاده ای هستند، اما تنها یکی گزینه ایده آل برای مواد و سیستم شما خواهد بود. برای تعیین دقیق گزینه هایی که برای جریان، عملکرد و طول عمر بهینه نیاز دارید، با تیم متخصصان شیر دوار ما تماس بگیرید.

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    معصومه بابایی
    5خرداد
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی