چرا روتاری ولو من صدا می دهد؟

چرا روتاری ولو من صدا می دهد؟

آیا روتاری ولو شما جیرجیر می کند؟ 

طبیعی است که قطعات دریچه ایرلاک به مرور زمان فرسوده شوند، بسته به اینکه چه مدت از شیر استفاده کرده اید و چند بار تعمیر و نگهداری را انجام می دهید. اگر صداهای عجیب و غریبی تولید می کند که قبلاً هرگز نشنیده اید، وقت آن است که بررسی کنید.

برای اینکه بفهمید چرا روتاری ولو شما تا این حد پر سر و صدا است، اولین قدم این است که سیستم خود را خاموش وبازرسی کنید.

 

  • احتمال 1: فاصله های روتور (Clearances) دچار سایش شده اند.

شایع ترین دلیل صدای جیر جیر شیرها کاهش فاصله روتور است. در حالی که افزایش فاصله روتور با محفظه منبع دیگری از مشکلات شیرهاست، فاصله ها نیز می تواند به دلیل تجمع مواد یا انبساط حرارتی ناشی از گرمای سیستم شما کاهش یابد.

فاصله روتور تا محفظه را اندازه گیری کنید تا ببینید در محدوده توصیه شده قرار دارند یا خیر. بسته به اینکه شیر دوار شما چگونه ساخته شده است، می توانید این کار را با فیلر انجام دهید. راهنمای روتاری ولو خود را برای دستورالعمل های کامل بررسی کنید.

موادی که روی روتور و محفظه پیدا می کنید را تمیز کنید، مواد گیر کرده را بردارید و در صورت نیاز فاصله ها را تنظیم کنید. اگر اثری نداشت، برای کمک با سازنده تماس بگیرید.

 

  • احتمال 2: بلبرینگ ها از کار افتاده اند.

یاتاقان های خراب همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلات نویز در شیر شما شود. بلبرینگ ها به جلوگیری از آلودگی و نشت مواد کمک می کنند، بنابراین مهم است که یاتاقان های معیوب را در اسرع وقت تعویض کنید.

اگر تصمیم به تعویض بلبرینگ دارید، توصیه می کنیم کاسه نمد شفت را نیز تعویض کنید. شما می توانید راهنماهای همه این موارد را از کتابچه راهنمای خود بیابید.

 

  • احتمال 3: مشکلی در انتقال قدرت وجود دارد.

صداهای جیغ می تواند نشان دهنده یک مشکل مکانیکی در زنجیر محرک یا محور محرک باشد. معمولاً این مربوط به ساییده شدن زنجیر محرک یا محور محرک به محافظ است. ممکن است بتوانید به سادگی با تنظیم موقعیت محافظ، چرخ دنده ها یا هر دو، صدا را قطع کنید.

کشش زنجیر محرک ایرلاک با سایش معمولی تغییر می کند، بنابراین مطمئن شوید که زنجیر را در هر 200 ساعت کارکرد بررسی کنید تا مطمئن شوید که شل یا آسیب دیده نیست.

  • احتمال 4: شیر شما در حال چرخش اشتباه است.

اگر به تازگی شیر دوار را نصب کرده اید و صدا ایجاد می کند، ممکن است آن را به صورت معکوس به کار می گیرید و باعث می شود که قطعات مکانیکی در زمانی که نباید تماس پیدا می کنند. حرکت شیر به صورت معکوس می تواند باعث گیر کردن و وارد شدن اضافه بار به موتور شود.

علامت های روی شیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن را در جهت درست تنظیم کرده اید. ممکن است برای اصلاح کامل این مورد نیاز به سیم کشی مجدد موتور داشته باشید.

 

  •  به کمک نیاز دارید؟

تیم پشتیبانی کارآمد صنعت سیستم‌ های انتقال را صفر تا صد می شناسد، بنابراین اگر واقعاً با مشکلی مواجه هستید، ما می‌توانیم به شما در پیدا کردن راه‌حل مناسب کمک کنیم.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    معصومه بابایی
    5خرداد
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی